El passat 17 de maig, la Universitat d’Alacant va acollir el primer taller sobre Intel·ligència Artificial (IA) aplicada a la investigació en comunicació, titulat “Propostes, Pràctiques i Reptes”.
Durant el taller, es van abordar temes com l’automatització en la generació de continguts, l’anàlisi de grans volums de dades per a estudis mediàtics i l’impacte ètic de l’ús d’aquestes tecnologies en la comunicació. Els assistents van participar activament en dinàmiques pràctiques que van permetre aplicar eines d’IA a casos concrets d’investigació, promovent un aprenentatge col·laboratiu i crític.
La jornada va concloure amb un debat sobre els reptes que planteja la integració de la IA, destacant la necessitat d’establir marcs ètics i normatius que regulen el seu ús. Amb iniciatives com aquest taller, la Càtedra d’Anàlisi i Prospectiva Audiovisual reafirma el seu compromís amb la innovació i el desenvolupament del coneixement en l’àmbit audiovisual i comunicatiu.