El president del Consell de l’Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACV), José María Vidal Beltrán, va assistir a l’acte commemoratiu del 30 aniversari d’Autocontrol, celebrat recentment a Madrid, en el qual es va reconéixer la trajectòria d’aquesta entitat en la promoció d’una publicitat responsable, veraç i ètica a Espanya.
Durant la trobada, representants de l’àmbit institucional, empresarial i acadèmic van destacar el paper d’Autocontrol com a referent en l’autoregulació publicitària, així com la seua contribució al reforç de la confiança entre consumidors, anunciants i mitjans de comunicació. Des de la seua creació en 1995, l’associació ha gestionat més de 40.000 reclamacions i ha emés milers de dictàmens orientats a garantir el compliment dels principis de transparència i protecció del consumidor.

El president del CACV va subratllar la importància de la col·laboració entre els organismes públics i les entitats d’autoregulació com Autocontrol, assenyalant que “la responsabilitat i l’ètica en la comunicació comercial són pilars fonamentals per al desenvolupament d’un ecosistema mediàtic saludable i plural”.
L’acte va reunir destacats representants del sector audiovisual, agències, anunciants i mitjans de comunicació, així com diverses autoritats nacionals i autonòmiques vinculades a la regulació i supervisió de l’activitat publicitària.
Amb la seua presència, el CACV reafirma el seu compromís amb el foment de les bones pràctiques en la comunicació audiovisual i comercial, i amb la promoció d’iniciatives que reforcen la protecció dels consumidors i la qualitat informativa en l’àmbit mediàtic.

