Skip to main content

La Càtedra d’Anàlisi i Prospectiva de l’Audiovisual (CAPA) de la Universitat de València, amb el suport del Consell de l’Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACV), ha publicat l’informe Els influencers de l’ecosistema comunicatiu valencià. Anàlisi de l’activisme lingüístic a Instagram i TikTok.

L’estudi, realitzat per Agatha Moncho Ripoll, ofereix una mirada inèdita sobre el paper que exerceixen els creadors de contingut valencianoparlants a les xarxes socials, especialment en un context de canvis polítics i lingüístics a la Comunitat Valenciana. A través de l’anàlisi de 43 perfils actius a Instagram i TikTok, el treball explora com són aquests líders d’opinió i quin ha sigut el seu paper en la visibilització i defensa del valencià durant el període previ a l’elecció de les famílies sobre la llengua de preferència per a l’escolarització, que va tindre lloc a l’inici d’enguany.

Amb aquesta publicació, la Càtedra CAPA referma el seu compromís amb la investigació aplicada al sector audiovisual i comunicatiu valencià, oferint eines acadèmiques per a comprendre com els nous formats digitals influeixen en la cultura, la llengua i l’opinió pública.

L’informe està disponible en accés obert i es pot descarregar gratuïtament des de la web de la Càtedra CAPA de la Universitat de València, en l’apartat Publicacions de la càtedra.

La presentació oficial de l’informe ha tingut lloc el dimarts 28 d’octubre a les 12.30 hores, a l’aula 110 de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València, on l’autora, Agatha Moncho Ripoll, ha explicat amb detall la metodologia emprada, el procés d’anàlisi dels perfils estudiats i les principals conclusions sobre el paper dels creadors de contingut valencianoparlants en l’ecosistema digital.